Kolporter, jeden z wiodących dystrybutorów prasy oraz książek, kontynuuje ekspansję swoich sieci saloników w centrach handlowych na terenie całej Polski. Nowo otwarte salony mają na celu zaspokoić rosnące potrzeby klientów poszukujących prasy, książek, komiksów oraz szerokiej gamy artykułów tytoniowych i akcesoriów podróżnych.
Wzrost popularności tzw. traffic stores spowodował, że Kolporter nawiązał współpracę z wieloma polskimi centrami handlowymi, w których obecnie otwierane są nowe saloniki. Ich celem jest nie tylko sprzedaż produktów, ale także stworzenie miejsca, gdzie klienci będą mogli zatrzymać się i zrelaksować się przy ciekawe lektury.
Nowe saloniki będą funkcjonować jako część dotychczasowej oferty dystrybucyjnej Kolportera, której podstawą są prasa i literatura polska oraz zagraniczna. Klienci będą mieli dostęp do bogatego asortymentu prasy codziennej oraz periodyków branżowych.
Dodatkowe możliwości to m.in. zakup dzwonków telekomunikacyjnych na kartę, zgarnięcie ulubionego hotdoga czy szeroki wybór dodatków do smartfonów i innych urządzeń elektronicznych. Za pośrednictwem Kolportera będzie można również doładować swój telefon komórkowy w atrakcyjnych stawkach.
Wśród nowo otwieranych saloników znajdą się także kioski Natura Duopark, oferujące szeroki wybór artykułów spożywczych oraz różnego rodzaju akcesoriów ekologicznych, takich jak torby wielokrotnego użytku, a także produkty pielęgnacyjne. W związku z rosnącym zainteresowaniem tematyką ekologiczną, Kolporter planuje również wprowadzenie oferty artykułów ekologicznych do wybranej grupy klientów indywidualnych.
Dyrektor Generalny Kolportera, podczas konferencji prasowej, powiedział: „Celem naszej firmy jest ciągłe dostosowywanie się do oczekiwań naszych klientów i dostarczanie im najlepszych produktów i usług we wszystkich obszarach działalności. Otwarcie kolejnych saloników pozwoli nam na lepszą realizację tej strategii i dalszy wzrost naszego udziału w rynku”.
Otwarcie nowych saloników to ruch bardzo korzystny dla konsumentów, którzy będą mogli jeszcze bardziej cieszyć się bogatą ofertą prasy, książek oraz artykułów dodatkowych oferowaną przez Kolportera. Obecnie przedsiębiorstwo obsługuje już około 100 centrów handlowych w całym kraju – przy czym tempo otwierania kolejnych saloników ciągle rośnie.
Z pewnością konkurencja w nowych centrach handlowych będzie nie tylko korzystna dla konsumentów, ale także dla całej branży, przyczyniając się do świadczenia usług na jeszcze wyższym poziomie oraz sprzyjająca podnoszeniu jakości produktów.
Polski rynek prasowy nadal przeżywa swoje drobne odrodzenie. Kolporter, jedna z największych sieci dystrybucji prasy i sprzedaży detalicznej w Polsce, kontynuuje ekspansję swojej oferty o kolejne saloniki w coraz większej liczbie centrów handlowych.
Obecnie Kolporter ma już niemal 2000 punktów na terenie całego kraju, a liczba ta stale rośnie. Rozwój sieci ma na celu przede wszystkim dotarcie do jak największej liczby czytelników oraz zwiększenie udziałów firmy na rynku prasowym. Nowe saloniki otwarte zostaną zarówno w mniejszych miastach, jak i w dużych aglomeracjach miejskich. Wśród nich znajdziemy zarówno popularne galerie handlowe, jak i lokalne centra biznesowe czy biurowce.
Firma postawiła na szeroką gamę produktów – oprócz tradycyjnej prasy klienci mają do dyspozycji również artykuły związane z elektroniką, zabawkami oraz dobrami spożywczymi. Wydaje się to bardzo przemyślane posunięcie – obecnie rośnie liczba osób korzystających z tak zwanych „małych formatów” – punktów handlowych mających bogatą ofertę produktów, służących szybkiem zakupom oraz wcześniejszemu zaplanowaniu większych wydatków.
Kontynuując ekspansję, Kolporter ma również na celu dotarcie do młodszych odbiorców. Planuje sie wprowadzenie do oferty czasopism dla dzieci i młodzieży, które będą dostępne zarówno w postaci pojedynczych egzemplarzy, jak i kolekcjonerskich zestawów. Uznając, że młodsi czytelnicy często posiadają własne potrzeby i zainteresowania, szeroka baza tytułów ma ułatwić im znalezienie ulubionych pozycji.
Działania te mają również na celu poprawienie sytuacji na rynku prasowym, który w ostatnich latach zanotował spadek sprzedaży. Ekspansja sieci Kolportera pokazuje jednak, że nadal istnieje dużo miejsca dla prasy drukowanej, zarówno na poziomie regionalnym, jak i ogólnokrajowym.
Na razie nie wiadomo dokładnie, gdzie pojawią się kolejne saloniki Kolportera. Wiadomo jednak, że pierwsze nowe placówki zostaną otwarte już niebawem. Możemy zatem spodziewać się wzrostu konkurencji na rynku prasowym i lepszego dostępu do szerokiej gamy produktów nie tylko dla obecnych, ale także potencjalnych czytelników. Czy jednak uda się odwrócić negatywną tendencję obserwowaną na polskim rynku prasowym? Odpowiedź na to pytanie poznamy prawdopodobnie dopiero za kilka miesięcy.