Nowości, tendencje, analizy, opinie

Mocne marki własne

30 Lis 2012 | opublikował | Kategoria: Najnowsze, Tendencje

Wraz z rozwojem sieci sklepów spożywczych Dobry Wybór, Kolporter rozwija i wzmacnia kategorię produktów należących do marek własnych spółki. Są to głównie artykuły spożywcze, ale również kosmetyczno-chemiczne – wysokiej jakości, ale tańsze od produktów znanych marek.

Pod określeniem „marka własna” kryje się towar produkowany na zamówienie konkretnej sieci lub firmy. Dla sieci handlowych, i to nie tylko tych dużych, marki własne stały się produktami bardzo ważnymi, potrafią bowiem generować kilkukrotnie większe marże od produktów znanych firm. Produkty marek własnych cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków, szukających w sklepach towarów tańszych, ale jakością nie ustępujących drogim markowym odpowiednikom. Potwierdzają to badania firmy Nielsen, według których połowa Polaków postrzega marki własne jako produkty o dobrej jakości, konkurencyjne cenowo wobec znanych marek. Z kolei, jak dowodzi niedawny raport Urzędu Ochrony i Konkurencji i Konsumenta, jakość produktów żywnościowych oferowanych przez polskie sieci handlowe pod własną marką w stosunku do roku 2008 poprawiła się aż dwukrotnie.

W przypadku Kolportera najszerszą asortymentowo jest marka własna, która nazywa się tak jak sieć sklepów, czyli Dobry Wybór. Są to przede wszystkim produkty spożywcze, a ich oferta jest dopasowana do specyfiki małych i średnich sklepów spożywczych.

Na zdjęciu: wśród marek własnych Kolportera są słodycze Oki-Dogi 

Pełna wersja artykułu ukaże się w miesięczniku „Nasz Kolporter” nr 12/2012

Tagi: ,

Dodaj komentarz