Nowości, tendencje, analizy, opinie

Nośnik reklamowy zwiększa sprzedaż

19 Lis 2010 | opublikował | Kategoria: Najnowsze

Jak zwiększyć sprzedaż, a przy okazji przekonać się, jaki jest popyt na nowe produkty? W salonikach prasowych Kolportera stosuje się w tym celu kilkanaście rodzajów nośników reklamowych. Wydawcy korzystający z tej formy promocji uzyskują wzrost sprzedaży czasopism nawet o 250 procent.

Jednym z najskuteczniejszych nośników reklamowych, przeznaczonych do promocji prasy jest specjalny regał umieszczony w witrynie saloniku prasowego umożliwiający multifacing, czyli wielokrotną prezentację tego samego czasopisma.

– Dzięki temu regałowi sprzedaż wzrasta o 200 procent regałach – mówi Piotr Lech, menadżer ds. promocji Kolportera Sieci Handlowe. – Dodatkowe możliwości promocji tytułów prasowych stwarzają też podwójna ramka umieszczona przy wejściu do saloniku i podwójny stand (specjalny pojemnik), umożliwiający dodatkowe wyeksponowanie tytułów prasowych na regałach. Ponadto skutecznym narzędziem promocyjnym jest też multifacing na regale prasowym (ułożenie obok siebie kilkunastu takich samych tytułów) – jego wykorzystanie skutkuje nawet 250 procentowym wzrostem sprzedaży.

Nośniki umieszczone w salonikach umożliwiają również wsparcie sprzedaży towarów innych niż prasa. Do tego celu wykorzystywane są: podwójna ramka umożliwiająca umieszczanie komunikatów promocyjnych na ladzie, woblerry (niewielkich rozmiarów reklamy umieszczane na regałach), naklejki umieszczane na podłodze i witrynie, oraz hangery (reklamy podwieszane do sufitu) .

– Nasi biznesowi partnerzy sprawdzają również w naszej sieci, jaki jest popyt na towary, których nie ma w stałej ofercie saloników – stwierdza Piotr Lech. – Wykorzystujemy do tego ekspozytor towarowy umieszczony na ladzie, ponad kasą fiskalną. Oprócz półki na towar jest tam zainstalowany plakat formatu A4, który komunikuje zalety umieszczonego na nim asortymentu (promocyjna cena, dodatkowy gratis, wyjątkowe wydanie, program konsumencki). Jednym z pierwszych produktów testowanych na tym nośniku były kabanosy „Jedynak”. Wyniki okazały się tak zachęcające, że po zakończeniu akcji promocyjnej produkt znalazł się w stałej ofercie wytypowanych saloników.

Duże zainteresowanie ze strony dostawców towarów spowodowało poszukiwanie nowych możliwości promocyjnych w najgorętszym sprzedażowo miejscu saloników, czyli na ladzie. Idealnym do tego celu rozwiązaniem okazał się nowy model bilonownicy, zainstalowanej w salonikach w listopadzie br., umożliwiającej nie tylko przyjmowanie gotówki, lecz także promowanie towarów.

– Bardzo dobrym wsparciem dla sprzedaży promowanych produktów jest polecanie ich przez sprzedawców. To jeden z elementów długofalowego programu standardów jakości obsługi klienta – „Złoty Klient” – mówi Piotr Lech. – Jesteśmy również partnerem programu lojalnościowego PAYBACK. Pozwala nam to na organizowanie promocji, w których klienci dokonujący zakupów nagradzani są dodatkowymi punktami PAYBACK.

W salonikach prasowych są również organizowane akcje samplingowe (wydawanie próbek produktów) i programy konsumenckie (odbiór nagród).

– W ostatnim roku dokonaliśmy zmian w systemie informatycznym, umożliwiających przeprowadzanie nawet najbardziej skomplikowanych programów konsumenckich. Dzięki dużej liczbie punktów sprzedaży, a także dzięki temu, że saloniki odwiedza miesięcznie ponad 3,5 miliona klientów, nasza sieć jest atrakcyjna dla partnerów biznesowych – stwierdza  Piotr Lech. – Mamy dużą wiedzę i doświadczenie w przeprowadzaniu takich działań. W ciągu ostatnich lat realizowaliśmy programy konsumenckie i akcje samplingowe m.in. dla takich marek jak: Haribo, Tymbark, Tic Tac, Whiskas, Pedigree,  Petitki Lubisie, Palette, Domestos, Knorr, Dove, Always, Addidas, Comercial Union.

Powiedzmy jeszcze o istotnym uzupełnieniu systemu promocyjnego saloników prasowych, jakim jest bezpłatny miesięcznik ofertowy „Salonik Prasowy”, wydawany przez Kolportera Sieci Handlowe w nakładzie 100 000 egzemplarzy. Oprócz reklam produktów zawiera on program telewizyjny, nowości wydawnicze, krzyżówkę z nagrodami ciekawostki z kraju ze świata oraz humor. Klienci saloników otrzymują to wydawnictwo za darmo.

Maciej Topolski

Tagi: ,

Dodaj komentarz