Nowości, tendencje, analizy, opinie

Święto z prezentami

13 Lut 2013 | opublikował | Kategoria: Najnowsze, Tendencje

walentynki_NK

Biżuteria, bielizna, ekskluzywne czekoladki – to chyba najczęściej wybierane prezenty na Walentynki. Część producentów decyduje się z tej okazji na specjalne okolicznościowe akcje sprzedażowe. Inni wprost przeciwnie – nie widzą celowości takich działań, bo ich rezultaty wcale nie są oszałamiające.

Czy Walentynki to faktycznie okres żniw dla handlu? Zdania branży na ten temat są podzielone. Choć każdy w jakiś sposób przygotowuje się do tego okresu, bazując na dotychczasowych doświadczeniach i obserwacjach.
– Produkty mamy takie same, jakie są w naszej stałej ofercie. Ale przygotowujemy zawsze okolicznościowe opakowania, w tym przypadku z aplikacją serca – mówi Janina Kozłowska, dyrektor działu handlowego Firmy Cukierniczej Solidarność. – Ich produkcja musi się zacząć już od listopada, abyśmy mogli zdążyć na czas z dystrybucją.
Opakowania z serduszkiem zyskują więc np. „Czekoladki z klasą” czy „Golden Cherry”. Solidarność poleca też na Walentynki serię „Romantica” – czekoladki w kształcie serduszek, zapakowane w metalową puszkę też w kształcie serca. – Dobrym prezentem są też bombonierki z serii L’Amour, w podłużnych opakowaniach z kwiatem – zachęca Janina Kozłowska. Jednocześnie jednak przyznaje, że ostatnio Walentynki przestały być okresem handlowego boomu. – Kiedyś wzrost sprzedaży w tym czasie był naprawdę zauważalny. Teraz o wiele mniej – nie ukrywa dyrektor działu handlowego „Solidarności”. – Może ludzie mniej chętnie sięgają do portfela, a może to święto przestało być popularne.

Bez specjalnych przygotowań
Żadnej dedykowanej akcji sprzedażowej nie przygotowuje w tym roku firma Triumph, choć w poprzednich latach miała specjalną okolicznościową ofertę. Nie będzie też specjalnego wystroju w salonach. – W naszej tegorocznej kolekcji zrezygnowano ze szczególnego promowania bielizny wyłącznie walentynkowej, czyli takiej, którą jednoznacznie można zakwalifikować jako okazjonalną poprzez aplikacje z serduszkami czy napisy – informuje Agnieszka Osman z Triumph International Polska. – W naszych salonach nowości pojawiają się kilka razy w sezonie i tak też na przełomie stycznia i lutego wejdzie kolekcja The Little Black Dress, czyli uwodzicielska, koronkowa bielizna. W ofercie będziemy mieli dwie serie w kolorze malinowo-czerwonym, które można uznać za walentynkowe. Bo właśnie bielizna koronkowa i ta w kolorze czerwonym to walentynkowe preferencje klientów. Generalnie z naszego doświadczenia wynika, że w tym okresie bielizna i tak się sprzedaje. Akcje dedykowane, które robiliśmy dotychczas, nie przynosiły nad wyraz wspaniałych rezultatów. Dlatego z nich rezygnujemy. Naszym zdaniem Walentynki w Polsce to okres robienia sobie drobnych prezentów. Nie ma wyraźnego trendu na zakup okolicznościowych kolekcji.

Cały artykuł ukazał się w miesięczniku „Nasz Kolporter” (luty 2013)

Tagi:

Dodaj komentarz