Nowości, tendencje, analizy, opinie

Terminal ułatwia życie

4 Paź 2010 | opublikował | Kategoria: Najnowsze, Prepaid

Tylko w ciągu ostatniego roku liczba punktów handlowych posiadających terminale z akceptacją kart płatniczych wzrosła ze 150 tys. (w I kwartale 2009 r.) do 180 tys. (w I kwartale 2010 r.). Liczba transakcji dokonywana średnio przez jednego klienta przy użyciu karty zwiększyła się w ostatnich pięciu latach czterokrotnie. Powyższe dane dowodzą, że sklepy i kioski, które nie mają jeszcze terminali, tracą szanse na zwiększenie obrotów i pozyskanie nowych klientów.

Jak wynika z badań rynku w aglomeracjach miejskich, przeciętny Polak płaci kartą za około 30 procent zakupów. Klienci punktów handlowych coraz częściej podejmując decyzję o zakupach biorą pod uwagę fakt, czy w danym miejscu można zapłacić kartą – jeśli nie ma takiej możliwości, wybierają inny sklep. – Istotny jest również fakt, że osoby płacące kartą kupują więcej – mówi Jacek Wnęk, pełnomocnik zarządu Kolportera Service ds. sprzedaży. – Jesteśmy jedną z pierwszych firm na rynku, która zaczęła oferować terminale uniwersalne umożliwiające płatność kartami dla punktów sprzedaży z branży FMCG (sklepy spożywcze, kioski, saloniki i inne). Obecnie współpracujemy z około 5 tysiącami klientów. W ciągu najbliższych dwóch lat zamierzamy tę liczbę podwoić.

Czym kierują się handlowcy podejmując decyzję o zainstalowaniu w swoich punktach terminali Kolportera Service umożliwiających akceptację kart płatniczych?

– Pierwszym najważniejszym elementem jest fakt, że coraz więcej osób po prostu chce płacić kartą za zakupy, bo to znacznie wygodniejsze rozwiązanie niż noszenie portfela wypchanego gotówką. Dla handlowca ważne jest również ograniczenia ryzyka związanego z posiadaniem dużej ilości gotówki w kasie sklepu oraz kosztów z tym związanych (ubezpieczenia, opłaty za konwojowanie, koszty wpłat do banków) – przekonuje Jacek Wnęk. – Co równie istotne, rozwiązania, jakie oferujemy klientom, umożliwiają funkcjonowanie usługi akceptacji kart płatniczych na tym samym terminalu, co doładowania telefonów komórkowych czy płatności za rachunki. To umożliwia kompleksową obsługę konsumentów i stanowi magnes przyciągający ich do punktów handlowych, które oferują takie usługi.

Maciej Topolski

Właściciele sklepów i kiosków, którzy są zainteresowaniu zainstalowaniem terminalu uniwersalnego lub poszerzeniem zakresu usług dostępnych dzięki niemu usług, mogą skorzystać z  infolinii 0 801 205 555 lub skontaktować się z terenowym z oddziałem Kolportera Service.

Tagi: ,

Dodaj komentarz