Nowości, tendencje, analizy, opinie

Terminal w 24 godziny

3 Wrz 2010 | opublikował | Kategoria: Tendencje

Kontrahent, np. ze Szczecina, prosi przedstawiciela handlowego o dodatkowy terminal, bo rozbudowuje sklep. Dzięki palmtopowi, w które wyposażeni są przedstawiciele handlowi, informacja natychmiast jest wysyłana do specjalnego systemu komputerowego. Zamówiony sprzęt trafia do sklepu w ciągu 24 godzin! Tak działa komputerowy system CRM, wdrożony dla wygody klientów korzystających z terminali uniwersalnych Kolportera Service.

System CRM (ang. Customer Relationship Management) jest zestawem narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu relacji z klientami. Pozwala na stały kontakt z klientami, korzystnie wpływa też na rozwój firmy.

– Skala naszej działalności w zakresie usług terminalowych stała się tak duża, że standardowe rozwiązania przy obsłudze klientów przestały wystarczać – mówi Jacek Wnęk, pełnomocnik zarządu Kolportera Service ds. sprzedaży. – Dlatego wdrożyliśmy system CRM, który gwarantuje najwyższą jakość obsługi naszych partnerów handlowych. Wszystkie informacje od partnerów, które trafiają do firmy, są zapisywane w systemie CRM. Jest on tak skonfigurowany, że w sposób automatyczny tworzy i wysyła zadania do osób odpowiedzialnych za pomoc naszym klientom w zgłoszonych przez nich sprawach.

Opieką nad partnerami handlowymi Kolportera, posiadającymi terminale uniwersalne, zajmuje się blisko 100 osób: konsultantów udzielających informacji telefonicznie, przedstawicieli handlowych w terenie, specjalistów z różnych obszarów działalności projektu.

Sprawy, z którymi partnerzy handlowi najczęściej zwracają się do Kolportera to: propozycja rozszerzenia współpracy o nowe usługi dostępne dzięki terminalom, prośby o dodatkowe szkolenia dotyczące obsługi urządzeń (są prowadzone są telefonicznie lub w punkcie handlowym klienta) i kwestie techniczne związane z pracą terminali

Przypomnijmy, że Kolporter Service jest największym w Polsce dystrybutorem usług terminalowych – około 20 000 sklepów i kiosków korzysta z obsługi tej firmy.

– Dzięki naszym terminalom każdy sklep, kiosk czy stacja benzynowa może sprzedawać doładowania do telefonów komórkowych. Już około 17 000 klientów korzysta z tej usługi – stwierdza Jacek Wnęk. – To samo urządzenie umożliwia też transakcje kartami płatniczymi. Z tej możliwości korzysta już około naszych 5000 klientów, do końca roku wprowadzimy tę usługę w kolejnych 2000 punktów handlowych. Kolporter jako jedna z pierwszych firm na polskim rynku zaoferował taką możliwość detalistom prowadzącym sprzedaż towarów FMCG.

Coraz popularniejszą usługą oferowaną w sklepach są też płatności domowych rachunków – to kolejna z możliwości, jaką zyskują posiadacze terminali uniwersalnych.

– To rozwiązanie szczególnie polecamy handlowcom z mniejszych miejscowości, w których bywają problemy z dostępnością do  miejsc, w których można zapłacić rachunki – mówi Jacek Wnęk.

Kolejna funkcja terminala Kolportera Service to sprzedaż elektronicznych biletów komunikacji miejskiej. Korzystają z niej handlowcy w tych miastach Polski, w których lokalni przewoźnicy zdecydowali się na wprowadzenie takiej formy dystrybucji biletów.

– Najnowszą usługą, jaką oferujemy w terminalach, są programy lojalnościowe. Dostosowane do indywidualnych potrzeb naszych partnerów handlowych, umożliwiają pozyskanie grupy lojalnych klientów. Zbieranie punktów przez osoby kupujące doładowania odbywa się poprzez przeciągniecie przez czytnik terminala specjalnej karty z paskiem magnetycznym, którą klient otrzymuje w sklepie. To właściciel sklepu decyduje, jakie nagrody mogą otrzymać jego klienci w ramach programu – podkreśla Jacek Wnęk.

Właściciele sklepów i kiosków, którzy są zainteresowaniu zainstalowaniem terminalu uniwersalnego lub poszerzeniem zakresu usług dostępnych dzięki niemu, mogą skorzystać z  infolinii 0 801 205 555 lub skontaktować się z terenowym z oddziałem Kolportera Service.

Maciej Topolski

Źródło: miesięcznik „Nasz Kolporter”

Tagi:

Dodaj komentarz