Nowości, tendencje, analizy, opinie

Zdrowie ze sklepowej półki

11 Kwi 2013 | opublikował | Kategoria: Artykuły przemysłowe i spożywcze, Najnowsze

Dobry-Wybor_NK

Żyjący na przełomie V i IV wieku p.n.e. Hipokrates, uznawany za ojca medycyny, mawiał: „twoje pożywienie powinno być lekarstwem, a twoje lekarstwo powinno być pożywieniem”. Czy zdrowe odżywianie idzie w parze z naszym trybem życia? Czy zwracamy uwagę na to, co jemy? Czy wiemy jak zdrowo się odżywiać? Wraz z partnerami sieci sklepów Dobry Wybór podpowiadamy, co wybierać ze sklepowych półek.

Z roku na rok zwiększa się świadomość polskich konsumentów na temat zdrowego stylu życia. Coraz więcej osób dostrzega związek pomiędzy pożywieniem, a nastrojem i stanem zdrowia, dzięki czemu znacznie częściej do koszyka wkładane są tzw. zdrowe produkty. Ma to związek ze zmianą stylu życia i przybliżeniem nas do modelu z Zachodu. Teraz znacznie staranniej dobieramy produkty, czytamy ich skład i zwracamy uwagę na ich walory odżywcze. Takie zmiany są także efektem coraz głośniejszych kampanii medialnych promujących zdrowy styl życia, diety, ekologię i zdrową żywność. Niestety, jeszcze wielu Polaków bardziej dba o jakość swoich ubrań czy kosmetyków niż jedzenia, które spożywa. Część z nich kieruje się modą, a nie zdrowym rozsądkiem i rozwagą.

– Sam interesuję się zdrowym odżywianiem – mówi Maciej Postawek, partner sieci Dobry Wybór, prowadzący sklep w Inowrocławiu. – Prowadzę bardzo intensywny tryb życia i czasami nie mam czasu, aby przygotować sobie urozmaicone jedzenie, jednak zawsze staram się wybierać produkty zdrowe. Takie również oferuję swoim klientom. W swych staraniach w zmianie trybu żywienia nie jestem sam. Wielu moich klientów również zwraca uwagę na to, co je – dodaje.

– Zdrowe produkty można właściwie znaleźć w każdym sklepie. Niezależnie od tego, czy jest to mały sklepik osiedlowy, czy wielki hipermarket – mówi Jolanta Lachowicz, pracująca w sklepie w Dzierżoniowie. – Nasi klienci na własną rękę szukają takich produktów w sklepie i z naszej oferty wybierają najlepsze dla nich produkty.

Kinga Beck-Tracz

Fot.  Katarzyna Śliz

Artykuł w pełnej wersji ukazał się w miesięczniku „Nasz Kolporter” kwiecień 2013

Tagi:

Dodaj komentarz